Bezorging smart tachograaf- en boordcomputerkaarten

Veelgestelde vragen over de bezorging van digitale tachograafkaarten en boordcomputer taxikaarten.

 

Hoe maak ik een bezorgafspraak?

U kunt een afspraak maken voor het afhalen an uw kaart via www.mijnafspraak.nl. Plan de afspraak zo snel mogelijk: uw kaart verliest zijn geldigheid als het niet binnen twaalf weken is afgeleverd.

Vul uw mobiele telefoonnummer en e-mailadres in bij het maken van de afspraak. AMP kan u dan informeren over de bezorgafspraak:

  1. Op de afspraakdatum ontvangt u rond 7:30 uur een e-mail met een tijdvak van twee uur waarbinnen de kaart wordt bezorgd.

  2. U ontvangt een bericht wanneer de AMP medewerker naar u onderweg is. De geschatte aankomsttijd is dan te volgen op www.mijnafspraak.nl.

  3. Nadat u een afspraak heeft gemaakt voor de bezorging van uw kaart, ontvangt u een bevestiging per sms of e-mail.

  4. Indien de AMP medewerker niet kan leveren binnen het gekozen tijdvak, wordt u hierover telefonisch op de hoogte gesteld voordat het afgestemde tijdvak is verlopen. U kunt dan een ander bezorgmoment kiezen.
 

Waar en wanneer kan mijn kaart bezorgd worden?

Uw kaart kan op werkdagen tussen 8:00 uur en 21:30 uur bezorgd worden op een door u opgegeven adres binnen Nederland (met uitzondering van Texel). Dit hoeft dus niet uw woonadres te zijn. Op zaterdag wordt er bezorgd tussen 8:00 uur en 17:00 uur. Als u kiest voor een bezorgafspraak binnen een tijdvak van twee uur, brengt AMP €5,95 in rekening. Dit bedrag kunt u pinnen bij de AMP medewerker.

Bezorging op zondag is mogelijk in bepaalde gebieden in Nederland. Of u hiervoor in aanmerking komt, kunt u controleren tijdens het maken van uw afspraak. Voor deze service brengt AMP €5,95 in rekening. Dit bedrag kunt u pinnen bij de AMP medewerker.

 

Kan ik iemand machtigen om mijn kaart in ontvangst te nemen?

In de Regeling tachograafkaarten en in de Regeling gebruik boordcomputer en boordcomputerkaarten staat opgenomen dat er voor de afgifte van de kaart een face-to-face-check met de aanvrager moet plaatsvinden. Het is dus niet mogelijk om iemand te machtigen.
 

Moet ik mij identificeren als de kaart bezorgd wordt?

Als de kaart bij u bezorgd wordt, moet u zich met een geldig identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs) identificeren. Kunt u dit niet, dan wordt de kaart niet geleverd.

Indien uw identiteitsbewijs beschadigd is of als er twijfel is over de echtheid, wordt de kaart niet geleverd.

 

Kan mijn kaart alleen op mijn huisadres worden bezorgd?

Op de website www.mijnafspraak.nl kunt u een door u gewenst adres binnen Nederland (met uitzondering van Texel) opgeven voor de levering van uw kaart.
 

Moet ik een kopie laten maken van mijn identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs) door de bezorger van AMP Groep?

De bezorger van AMP Groep is verplicht om het identiteitsbewijs op echtheid te controleren met een ID reader. De ID reader maakt geen kopie, maar controleert uw identiteitsbewijs op echtheid. Als u weigert, wordt de kaart niet geleverd.
 

Wat moet ik doen als ik ben verhinderd?

Als u verhinderd bent, kunt u de afspraak wijzigen tot uiterlijk 23:00 uur op de dag voorafgaand aan de gemaakte afspraak via www.mijnafspraak.nl. De bezorgafspraak kan diverse malen verzet worden, zolang de bezorging binnen twaalf weken plaatsvindt. Uw kaart verliest zijn geldigheid als het niet binnen twaalf weken is afgeleverd.

Uw kaart wordt maximaal twee keer aangeboden door AMP. Het is dus belangrijk dat u persoonlijk aanwezig bent op het afgesproken bezorgmoment.

 

Wie is de AMP Groep?

Sinds 1 december 2016 maken wij gebruik van de diensten van de AMP Groep voor het persoonlijk afleveren van kaarten voor de smart tachograaf en de boordcomputer taxi.

Meer informatie over het maken van een afspraak voor het leveren van uw kaart, vindt u op www.mijnafspraak.nl of bekijk het instructiefilmpje.

 

Als de pasfoto op mijn identiteitsbewijs (paspoort of rijbewijs) geen gelijkenis (meer) toont, krijg ik dan wel de kaart?

Indien de pasfoto op uw identiteitsbewijs niet (meer) lijkt op u, wordt de kaart niet geleverd.
 

Er staat een fout in de persoonsgegevens op de kaart, krijg ik de kaart dan wel uitgereikt?

Als er fouten in de initialen, de naam of een tussenvoegsel staan, wordt de kaart niet geleverd.
 

Als de pasfoto op de kaart geen gelijkenis meer toont met mij als aanvrager, krijg ik dan wel de kaart?

Indien de pasfoto op de kaart niet lijkt op u, wordt de kaart niet geleverd.